Blog

Nauka gry na gitarze dla dzieci – wszystko, co musicie wiedzieć!

Wrzesień to czas, gdy przeszukujemy miliony opcji w celu znalezienia najlepszych zajęć dodatkowych dla naszych dzieci. Kiedy dziecko chce grać na gitarze, a my nie mieliśmy nigdy kontaktu z muzyką (poza grą na flecie w szkole podstawowej), pojawiają się nam tysiące pytań. Odpowiemy w tym poście na te najczęściej pojawiające się pytania dotyczące nauki gry na gitarze.

 

  1. Czy moje dziecko nadaje się do gry na gitarze (instrumencie)?

To pytanie, które często słyszymy, bo przyjęło się, że aby nauczyć się gry na instrumencie, talent muzyczny powinien przejawiać się od najmłodszych lat, nauczyciele wokół powinni chwalić wybitny słuch, dziecko powinno chętnie śpiewać i tańczyć. Uspokajamy. Talent jest zdecydowanie przereklamowany. Jeśli dziecko naprawdę chce nauczyć się grać na instrumencie – powinno mieć taką możliwość. Do jakiego poziomu dojdzie, to już jest inna sprawa i wiele czynników na to wpływa. Wychodzimy w naszej pracy z założenia, że muzyka jest dla wszystkich i każdy, kto ma w sobie potrzebę gry – powinien spróbować swoich sił.

Odpowiadając na pytanie – tak, nadaje się! Każde dziecko się nadaje! 🙂

 

      2. Jak wybrać najlepszą szkołę dla mojego dziecka?

Przede wszystkim – zrób solidny research, popytaj znajomych, poczytaj opinie w internecie. A jeśli nie masz znajomych, którzy już mają jakieś doświadczenia – przeczytaj życiorysy nauczycieli, zgoogluj ich nazwiska, sprawdź, co robią, czy grają, jakie mają wykształcenie i doświadczenie. Umów się na lekcję próbną, na której sprawdzicie, czy nadajecie na tych samych falach. Unikajcie miejsc, w których zajęcia odbywają się w dużych grupach. Duża grupa na zajęciach nauki gry na gitarze (szczególnie dla początkujących) nie jest optymalnym rozwiązaniem. Wszystkie miejsca, gdzie jest powyżej 10 osób.. no cóż, można chodzić na takie zajęcia, ale kwestią sporną pozostaje to, co z nich wyniesiemy.

 

     3. Czy muszę mieć własną gitarę?

Często rodzice boją się, że zapał dziecka będzie słomiany i instrument, w który zainwestowali, będzie stał w kącie i się kurzył. Szkoły często oferują wypożyczanie instrumentów – na pierwszy miesiąc nauki, na semestr, rok, nie zawsze trzeba od razu dużo inwestować, by zacząć naukę. Zawsze konsultujcie wybór instrumentu z nauczycielem, doradzi Wam, jaka gitara będzie najlepsza, jaki rozmiar i gdzie korzystnie kupić przyzwoity instrument.

 

   4. W jakim wieku najlepiej zacząć naukę gry na gitarze?

Akademia Gitary przyjmuje dzieci od 5 roku życia. Mamy doświadczenie w pracy z małymi dziećmi, z którymi praca wygląda zupełnie inaczej niż ze starszymi. Standardowo, przełom 6-7 roku życia jest bezpieczny do rozpoczęcia nauki, choć zdarzają się nauczyciele, którzy nie przyjmują uczniów poniżej 9 roku życia. Bądźmy ostrożni w wybieraniu nauczyciela gry na gitarze dla małych dzieci – tu naprawdę musi wkroczyć specjalista, który dostosuje program i metody nauczania.

 

   5. Ile powinny trwać zajęcia?

W zależności od wieku, rekomendujemy zajęcia 30 minutowe dla dzieci 5-9 letnich, 45 minutowe dla starszych i 60 minutowe dla wytrwałych – raczej dorosłych. Optymalnie byłoby, gdyby zajęcia mogły odbywać się dwa razy w tygodniu, jednak rzadko kiedy mamy na to czas. Wtedy jedne zajęcia w tygodniu + dobry kontakt z nauczycielem + praca w domu i też możemy osiągnąć sukces.

 

 

Jeśli macie jeszcze dręczące Was pytania dotyczące nauki gry na gitarze dla dzieci, młodzieży, czy też dla dorosłych, zapraszamy do kontaktu:

biuro@guitaracademy.edu.pl, tel. 500 049 463.

A wszystkei informacje dotyczące zajęć dla dzieci znajdziecie TU.

Zajęcia ukulele dla dzieci

Serdecznie zapraszamy na nasze wyjątkowe zajęcia gry na ukulele, przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym, 5-6 letnich.
Dzieci poznają świat muzyki dzięki niezwykłym przygodom księżniczki Ukuleliny, cyklu naszych autorskich bajek. Dzięki bajkom, dzieci uczą się terminów muzycznych, piosenek, melodii, akordów. Z naszymi bajkami zajęcia są ekscytującą przygodą, wypełnioną najróżniejszymi zadaniami – ruchowymi, plastycznymi i oczywiście intensywną grą na instrumencie 🙂
Ponadto, jako jedyna szkoła posiadamy własny podręcznik do nauki gry na ukulele, stworzony specjalnie dla dzieci.
Zajęcia w Twoim przedszkolu?
Napisz: biuro@guitaracademy.edu.pl

4 porady dla Rodziców

Twoje dziecko rozpoczyna naukę gry na instrumencie i nie wiesz, jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Chciałbyś pomóc, ale nie wiesz jak? Sam nigdy nie grałeś i cały ten “muzyczny świat” jest Ci obcy?

 

W takim razie nasz dzisiejszy artykuł jest dla Ciebie! Przedstawiamy 4 porady dla Rodziców dzieci uczących się gry na instrumencie.

 

  1.  Bądź zaangażowany!

 

Jeśli chcesz, by Twoje dziecko z przyjemnością chodziło na zajęcia gry na instrumencie i utrzymywało swój początkowy poziom motywacji i zaangażowania, a nie tylko “odbębniało” zajęcia – zainteresuj się tym, co gra, czego się uczy, słuchaj z nim muzyki (świadomie!), zabieraj na koncerty. Dziecko, które widzi, że jego pasja jest ważna, będzie bardziej chętne do kontynuacji zajęć nawet jeśli pojawią się jakieś słabsze momenty (a pojawią się na pewno :)).

 

     2. Pilnuj codziennego ćwiczenia (motywuj – nie zmuszaj)

 

Dziecko, które rozpoczyna naukę gry na instrumencie nie posiada jeszcze nawyku ćwiczenia – żeby go wyrobić będzie potrzebowało Twojej dyskretnej pomocy. Przygotuj dziecku miejsce, w którym w spokoju i bez rozpraszaczy będzie mogło ćwiczyć. Zadbaj, żeby w planie dnia znalazła się chociaż chwila na ćwiczenie – najlepiej zaraz po przyjściu ze szkoły. Na samym początku dziecko nie potrzebuje dużo czasu na ćwiczenie, ot 15-20 minut!

Zadbaj o wydźwięk Twojego komunikatu o obowiązkowym ćwiczeniu – bardziej motywuj niż zmuszaj. Wskazuj na cele i nagrody, jakie za tym idą (ale niematerialne, raczej wspólna radość przy świątecznym muzykowaniu, niż zestaw Lego). Możecie robić domowe koncerty dla pluszaków i innych zabawek. Możesz też poprosić dziecko, by nauczyło Cię tego, co już samo potrafi – widząc ile samo już umie, nabierze więcej pewności siebie.

 

     3.  Wspieraj, bądź wyrozumiały.

 

Nauka gry na instrumencie nie jest niestety niekończącym się pasmem sukcesów – pojawią się gorsze dni, spadki motywacji, czy też frustracja z wolnych postępów. Może również pojawić się zniechęcenie, gdy na koncercie z powodu tremy coś pójdzie nie tak, jak powinno. To zupełnie naturalne w procesie uczenia się!

Nie krytykuj, bądź przy dziecko w chwilach słabości, pokazuj mu, jak daleko już zaszło i jak wiele już potrafi. W takich momentach przydają się np. nagrania z różnych etapów nauki – na nich najłatwiej zauważyć swoje postępy!

 

     4. Bądź w kontakcie z nauczycielem prowadzącym zajęcia.

 

Sukces w procesie nauczania zależy od tego, jak dobrze współpracuje ze sobą triada: nauczyciel – dziecko – rodzic, dlatego ważna jest wymiana informacji nie tylko na linii nauczyciel – uczeń, ale również nauczyciel – rodzic. Nauczyciel nie tylko podpowie co i jak trzeba ćwiczyć, ale też gdzie pójść na koncert i jak motywować dziecko.

 

 

To są najważniejsze według nas porady, by dziecko mogło osiągnąć swój upragniony cel. A Wy, macie swoje pomysły?

 

 

Artystyczne Półkolonie Akademii Gitary

Jak brzmi przepis na najlepsze wakacje w Warszawie?

 codzienny taniec

 gimnastyka na świeżym powietrzu

 warsztaty muzyczne – gra na ukulele, body percussion, różnorodne instrumentarium perkusyjne

 tworzenie własnych dzieł sztuki: malarstwo, rzeźba, szydełkowanie, wyklejanie, ograniczać będzie nas jedynie nasza wyobraźnia!

 eksperymenty

 3D pen

 wycieczki

 wspaniała atmosfera zagwarantowana przez wykwalifikowanych instruktorów i pedagogów

Lato w mieście może być ekscytujące! Serdecznie zapraszamy dzieci w wieku 6-11 lat do udziału w półkoloniach artystycznych Akademii Gitary!

KIEDY?

Turnus I: 15 – 19 lipca 2019

Turnus II: 22 – 26 lipca 2019

Turnus III: 19 – 23 sierpnia 2019

Turnus IV: 26 – 30 sierpnia 2019

GDZIE?

WARSZAWA URSYNÓW, DOM SZTUKI, ul. WIOLINOWA 14

CO ZAPEWNIAMY?

  • opiekę w godz.: od 8:30 do 16:45
  • Zajęcia: zajęcia taneczne, zajęcia plastyczne, DIY – Do It Yourself, szydełkowanie, 3D pen, slime, eksperymenty, warsztaty muzyczne, warsztaty bębniarskie, body percussion, naukę gry na ukulele, zajęcia kulturoznawcze, a ponadto: wycieczki oraz zajęcia na świeżym powietrzu
  • Dwie wycieczki w tygodniu – w zależności od turnusu: podchody w plenerze / gra terenowa / instytucje lub miejsca kultury (np. Muzeum dla Dzieci, Stacja Muzeum, Centrum Nauki Kopernik, Pałac Kultury i Nauki)
  • Wykwalifikowana Kadra: wychowawcy + instruktorzy wyspecjalizowani w prowadzeniu zajęć w danej dziedzinie.
  • Wyżywienie (dwudaniowy obiad, podwieczorek, owoce oraz ciepłe i zimne napoje)
  • Zapraszamy dzieci w wieku 6-11 lat
  • Ubezpieczenie NNW
  • Upominek na koniec turnusu dla każdego

 

CENA?

750 zł za turnus (przy zapisie do 10 czerwca opłata 700 zł)

Dla naszych uczniów 100 zł rabatu

dla rodzeństwa 5% rabatu

Kolejne turnusy: 5%, 10%, 15% rabatu

Warunki rezerwacji:

Aby dokonać rezerwacji miejsca, prosimy o wypełnienie formularza, który znajduje się na naszej stronie internetowej.

Prosimy o płatność przelewem na konto w ciągu 14 dni od dokonania rezerwacji, jednak nie później niż na 21 dni przed rozpoczęciem turnusu. Brak płatności spowoduje anulowanie rezerwacji. Zwrot opłaty nastąpi wyłącznie w przypadku odwołania organizacji półkolonii z powodu braku minimalnej ilości osób do uruchomienia półkolonii. W przypadku rezygnacji z półkolonii dokonanej najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem turnusu całość opłaty podlega zwrotowi.

W odpowiedzi na dokonaną rezerwację otrzymają Państwo maila zwrotnego z danymi do przelewu.
Umowa oraz karta uczestnika zostanie przesłana w osobnym mailu.

 

Jak długo moje dziecko powinno ćwiczyć na instrumencie?

Nauka gry na instrumencie wydaje nam się zajęciem skomplikowanym, żmudnym, a przede wszystkim czasochłonnym. Bardzo często Rodzice zastanawiają się, jak długo dziecko powinno ćwiczyć, żeby osiągnęło wymarzone, najchętniej mierzalne efekty. Niestety, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a najbardziej właściwa wydaje się być odpowiedź: to zależy.

Długość czasu poświęconego ćwiczeniu na instrumencie będzie zależna od wieku dzieci, szybkości z jaką dziecko się uczy, czy też trudności zadanego programu muzycznego.

Początkujący adept sztuki muzycznej będzie potrzebował dużo mniej czasu na ćwiczenie niż zaawansowany. Dziecko rozpoczynające naukę (zwykle w wieku 7-8 lat) ma mniejszą umiejętność koncentrowania się. Niewskazane jest dla niego ćwiczenie pod dyktando zegarka, często stające się ćwiczeniem mechanicznym, bezrefleksyjnym. Ćwiczenie oparte na powtarzaniu bez korekcji ewentualnych błędów grozi niebezpieczeństwem wyrobienia złych nawyków, których ciężko będzie się pozbyć. Dla dzieci lepszą opcją byłoby w tej sytuacji ćwiczenie skoncentrowane na zadaniu. Dobre, mierzalne efekty daje konkretna ilość powtórzeń danego miejsca przy koncentracji na poprawności technicznej, rytmicznej, muzycznej (w zależności od problemu).

Również u bardziej zaawansowanych uczniów dobrze działa konkretne ustalenie planu ćwiczenia, niekoniecznie ściśle powiązanego z zegarkiem. Muzyk, który ma przed sobą precyzyjnie postawione cele szybciej je osiągnie.

Następujące, zbyt ogólne cele:

– poćwiczę tę etiudę,

– przegram program

zamieniamy na konkretne:

– przez 10 minut poćwiczę na przykład konkretny schemat palców, zrobię z niego wprawkę grając go od różnych dźwięków, poćwiczę różnymi schematami rytmicznymi

– wyćwiczę 5 małych, trudnych miejsc w moich utworach w wolnym tempie.

 

To, co będzie się liczyło zarówno u początkującego, jak i bardziej zaawansowanego ucznia to systematyczność ćwiczenia (czyli zasada mniej, ale codziennie) oraz jego efektywność (czyli zasada mniej, ale mądrze). Tak, zachęcamy do tego, żeby ćwiczyć mniej :)… pod warunkiem, że takie ćwiczenie będzie maksymalnie skoncentrowane na rozwiązywaniu problemów.

 

Dziecko, rozpoczynające naukę gry na instrumencie będzie potrzebowało codziennie około 15-30 minut na powtórzenie zadanych ćwiczeń. W ustaleniu czasu ćwiczenia powinien pomóc nauczyciel oraz opiekun obserwujący ćwiczenie dziecka w domu.

Z biegiem czasu dziecko samo rozwinie w sobie umiejętność ustalania czasu niezbędnego do nauczenia się utworu, przygotowania do koncertu czy egzaminu w oparciu o wewnętrzną motywację. To ona powinna być motorem wszystkich działań, nie zegar odmierzający ustalony czas. Warto byłoby, aby Rodzic pilnujący uczniowskich obowiązków dbał o wzmacnianie wewnętrznej motywacji oraz o inspirowanie dziecka, zabieranie go na koncerty, pokazywanie muzycznego świata. Tak przygotowane dziecko chętniej będzie poświęcało swój czas na naukę.

 

A więcej o tym, jak powinno wyglądać efektywne ćwiczenie na instrumencie napiszemy w kolejnym artykule.

Jak pomóc dziecku w ćwiczeniu?

Jesteś Rodzicem dziecka, które właśnie zaczęło naukę gry na instrumencie i chciałbyś mu pomóc, lecz nie wiesz jak?

Nauka gry na instrumencie oparta jest na trójpodmiotowości procesu kształcenia, w którym bierze udział nauczyciel (szkoła), uczeń oraz Rodzice (dom rodzinny). Rozumiemy przez to, że dziecko uczące się gry na instrumencie, aby osiągnąć dobre wyniki, potrzebuje wsparcia Rodziców oraz przewodnictwa nauczyciela. Jak to wsparcie Rodziców powinno wyglądać?

Przede wszystkim warto zadbać o stały kontakt z nauczycielem. Jeśli to możliwe, warto również uczestniczyć w zajęciach, szczególnie jeśli nasz mały uczeń ma 6-7 lat i jest to jego pierwszy rok nauki. Nauczyciel powinien przekazywać zarówno uczniom jak i Rodzicom dokładne wskazówki, jak powinno wyglądać codzienne ćwiczenie. Pokazać, jak wygląda prawidłowa postawa podczas gry oraz ułożenie dłoni. Powinien również wskazać na co zwracać uwagę, czego unikać oraz jakie są oczekiwane rezultaty. Dzisiejsza technika pozwala na robienie filmików z zajęć (z zadanymi utworami, ćwiczeniami) do których zawsze łatwo wrócić, jeśli o czymś zapomnimy. Nauczyciel może również zasugerować jak rozwijać naturalne zdolności oraz jak zainspirować dziecko do systematycznej pracy z instrumentem

Rolą Rodzica jest również zadbanie, aby mały uczeń miał swoje miejsce pracy w domu – czyli odpowiedniej wysokości krzesło, pulpit na nuty, w przypadku gitarzystów podnóżek oraz oczywiście przyzwoitej jakości instrument. Miejsce pracy powinno być spokojne i ciche, ułatwiające koncentrację.

Sami dobrze wiemy, jak trudno jest wyrobić w sobie nowy, pozytywny nawyk – nie mniejszą trudność z wyrabianiem nawyków mają dzieci, dlatego to Rodzic powinien zadbać o stworzenie sprzyjających warunków do pracy nad nimi. W wyrabianiu nawyków ważne jest kilka elementów: jasne i konkretne określenie celu, nadanie im znaczenia emocjonalnego, świadomość jaka jest nasza motywacja, czy określenie nagrody jaka nas spotka po wytężonym okresie pracy.

Ćwiczenie powinno odbywać się regularnie, najlepiej zaraz po powrocie ze szkoły. Jasno określony czas pracy, zawsze taki sam, dodatkowo wiążący się z konkretną czynnością, łatwiej zakotwiczy się na stałe w naszej pamięci.

Jaki powinien być cel ćwiczenia? Za każdym razem powinien go ustalać nauczyciel. Najważniejsze, by był sprecyzowany, czyli np. dopracowanie konkretnego miejsca w utworze (czasem będzie to jeden takt), nauczenie się palcowania, dokładne stawianie palców. Ważne, żeby dziecko podczas kolejnych powtórzeń było w stanie przeanalizować co jeszcze jest do poprawy. Można ustalić konkretną ilość dobrze wykonanych powtórzeń, wtedy daje to dzieciom obraz postępu ćwiczenia. Jeśli towarzyszysz dziecku w ćwiczeniu – chwal je za wysiłek włożony w pracę, nie denerwuj się, jeśli poprawy nie słychać od razu. Na efekty czasem trzeba poczekać, może to być dzień, tydzień, a czasem dłużej.

W celu określenia motywacji i nadania jej znaczenia emocjonalnego oraz świadomości nagrody – podkreślajmy, jaką frajdą będzie zagranie na koncercie, wykonanie kolęd podczas Świąt Bożego Narodzenia, czy występy podczas Dnia Babci i Dziadka.

Jeśli nauczyciel wyrazi zgodę – poprośmy go o piosenki z ulubionych bajek, czy też znanych utworów. Dużo łatwiej ćwiczy się coś, co znamy i lubimy, a motywacja wtedy rośnie. O wiele przyjemniej jest też ćwiczyć, jeśli wiemy, że możemy tym sprawić komuś radość.

Nie stosujmy nagród zewnętrznych typu: „jak poćwiczysz na instrumencie, będziesz mógł zagrać w grę”.  Żeby ćwiczenie przyniosło pożądany efekt, dziecko musi mieć motywację wewnętrzną, nie zewnętrzną. Ta ostatnia jest krótkotrwała i w konsekwencji może doprowadzić wręcz do zaniku chęci uczenia się.

Jedną z lepszych form motywowania dziecka do ćwiczeń jest wspólne muzykowanie. Widok Rodzica angażującego się w naukę, przezwyciężającego te same trudności, jest najlepszym przykładem, jaki dziecko może otrzymać. Na wspólnym muzykowaniu oparta jest jedna z najbardziej popularnych metod nauczania gry na instrumentach, metoda Suzuki. Metoda ta wymaga, by Rodzic był obecny podczas zajęć, obserwował proces nauki i był w stanie zagrać to, czego ma się nauczyć dziecko. Zakłada ona również obecność muzyki słuchanej w domu, ale nieprzypadkowej, tylko starannie dobranej. Mali muzycy z takim wsparciem chętniej suę uczą, a wspólna gra jest wspaniałym narzędziem do pogłębiania relacji.

Ci Rodzice, którzy nie grają, mogą wspierać dziecko poprzez autentyczne, życzliwe zaangażowanie i zainteresowanie jego nauką. Pomoże to też w porę dostrzec pojawiające się trudności i rozwiązywać je.

 

Podsumowując, Rodzic może pomóc dziecku poprzez:

  • Stały kontakt z nauczycielem
  • Pilnowanie systematycznych ćwiczeń
  • Stworzenie odpowiednich warunków do pracy z instrumentem
  • Sprawdzanie wspólnie z dzieckiem uwag od nauczyciela
  • Pilnowanie właściwej postawy podczas gry
  • Motywowanie do ćwiczeń w sposób najlepszy dla danego dziecka
  • Wspólną naukę.

Jak wzbudzić w dziecku zainteresowanie muzyką?

Bardzo często słysząc o ogromnym wpływie muzyki na rozwój dzieci i młodzieży wpadamy na pomysł, żeby zapisać nasze dziecko na zajęcia gry na instrumencie. Czy jest to dobry pomysł, jeśli nie wychodzi bezpośrednio od dziecka?

Odpowiedź jest oczywiście negatywna. Żadne zajęcia dodatkowe nie staną się pasją dziecka, jeśli będzie ono do nich zmuszane, bądź też zachęcane poprzez drobne manipulacje (jak będziesz ćwiczył na instrumencie będziesz mógł pograć w grę, itp.). Motywacja w przypadku takich zajęć musi być wewnętrzna, wtedy dziecko z przyjemnością będzie w nich uczestniczyć i pokonywać kolejne stawiane przed nim wyzwania edukacyjne.

W jaki sposób zatem zachęcić dzieci do sięgnięcia po instrument?

Najłatwiej poprzez oswajanie dzieci z muzyką już od najmłodszych lat. Słuch u dzieci zaczyna rozwijać się już od 16 tygodnia życia, zatem mamy będące w ciąży już wtedy możemy słuchać muzyki wpływającej pozytywnie na rozwój mózgu – udowodniono bowiem, że muzyka Mozarta, Bacha, czy Vivaldiego zwiększa liczbę komórek nerwowych oraz połączeń między obydwoma półkulami mózgu.

W późniejszym okresie życia dziecka muzyka w dalszym ciągu ma olbrzymi wpływ na rozwój funkcji poznawczych, koncentracji, pamięci, czy koordynację ruchową. Warto od najmłodszych lat wykorzystywać muzykę, instrumenty muzyczne (grzechotki, cymbałki, ukulele) w zabawie z dzieckiem. Możemy włączyć też do wspólnych zabaw taniec.

Pokażemy w ten sposób dziecku ile radości wnosi w życie muzyka, że jest czymś naturalnym i bardzo przyjemnym. Możemy również uczestniczyć w koncertach przygotowanych specjalnie dla dzieci, podczas których dzieci mogą z bliska obejrzeć instrumenty, a także spontanicznie w nich uczestniczyć. Zdarzają się również takie wydarzenia, podczas których dzieci mogą zagrać wspólnie z profesjonalnymi muzykami, a nawet zadyrygować orkiestrą!

Nie ma lepszej drogi do wzbudzenia w dzieciach chęci nauki gry na instrumencie jak wspólne przeżywanie, czy tworzenie muzyki. Dziecko wychowywane w świecie dźwięków samo zacznie zakochiwać się w brzmieniu instrumentów, a w konsekwencji samodzielnie poszukiwać nowych współbrzmień, melodii. Dziecko, które czuje wsparcie i zaangażowanie swoich Rodziców, chętniej będzie pokonywało mozolną drogę do swobodnej gry na instrumencie.

Stało się – dziecko rozpoczyna naukę gry na wymarzonym instrumencie. Co dalej?

Rodzicu, Twoja rola nie kończy się w tym momencie. Można nawet powiedzieć, że staje się coraz ważniejsza, bowiem nauka gry na instrumencie nie jest najprostszą rzeczą na świecie. Skoordynowanie pracy rąk i głowy to nie lada wysiłek i podczas tej pracy niejednokrotnie zdarzą się kryzysy i momenty zwątpienia.

Ważne jest to, żeby nieustannie utrzymywać zainteresowanie muzyką – chodzić na koncerty, warsztaty, wspierać wszechstronny rozwój zainteresowań. Równie ważne jest słuchanie muzyki w domu, organizowanie dziecku występów domowych oraz szkolnych, nagradzanie za wysiłek włożony w naukę, nawet jeśli nie zawsze efekty będą spektakularne.

Wspaniałe efekty przynosi również wspólna nauka Rodzica z dzieckiem a w konsekwencji wspólne muzykowanie. Nie ma lepszej drogi do spędzania wartościowego czasu razem! W Akademii Gitary często organizujemy wspólne zajęcia dla Rodziców z ich pociechami i są to jedne z naszych ulubionych zajęć. Wspaniale jest obserwować jak Rodzice i dzieci wspierają się nawzajem, motywują do wspólnych ćwiczeń i razem stawiają czoła wyzwaniom, na przykład wspólnie występując na koncertach.

Zatem – zabierzmy się do wspólnego muzykowania i cieszenia się muzyką!

 

A w Akademii Gitary mamy ostatnie wolne miejsca na zajęcia prowadzone na Kabatach oraz w Mysiadle – zapraszamy do zapisów: biuro@guitaracademy.edu.pl, bądź telefonicznie: 500 049 463.

Nauka gry na gitarze elektrycznej

Uruchamiamy nowe zajęcia w naszej ofercie – naukę gry na gitarze elektrycznej dla dzieci i młodzieży. Zapraszamy do zapisów: biuro@akademiagitary.edu.pl

 

nowe zajęcia w Akademii Gitary
nauka gry na gitarze dla dzieci i młodzieży

Graj na gitarze, a osiągniesz sukces!

Czy wiecie, że naukowcy z Michigan State University odkryli korelacje pomiędzy nauką gry na instrumencie w wieku dziecięcym a sukcesem w życiu dorosłym, pod warunkiem kontynuowania pasji równiez w dalszym życiu? Okazało się, ze grający na instrumencie od dziecka maja większa szansę na stworzenie własnego wynalazku, czy np. założenie własnego startupu.
Ma to zapewne związek z wielowymiarowym rozwojem mózgu podczas ćwiczenia gry na instrumencie, a także z systematycznością i obowiazkowoscia, jaka codzienne ćwiczenie rozwija. Nie bez znaczenia jest również fakt oswajania stresu i tremy podczas wystąpień publicznych od najmłodszych lat, co z całą pewnością pozwala nabrać odwagi do podbijania świata!

Podbijacie świat z nami? 🙂